Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

lördag 7 april 2012

Träningsläger, 1:a passet; fira 1 år.

Träningsform: Löpning, distanspass.
Intensitet: Medel.
Tid: 45 min.
Längd: ca 6,7 km.

Så börjar då mitt "träningsläger" i Dalarna..

För exakt ett år sedan födde jag min andra son, detta firade jag denna dag med att ett löppass på gamla beprövade marker med utsikt över Siljan och alla röda stugor. Vädret var något kallt, men soligt. Sprang backe upp och backe ner och drömde mig tillbaka cirka 14 år tillbaka i tiden då jag med lätta ben skuttade upp för dessa backar. Nu var det med nöd och näppe jag tog mig upp, förstår allt mer varför platsen heter PlintsBERG. Man blir nästan lite imponerad över den formen jag var i för ca 14 år sedan när jag minns hur enkelt man bemästrade alla dessa backar som finns runt om i byn.

Trots tunga ben var det dock helt underbart att få vara själv en stund i skogen med mina tankar och alla vackra miljöer man möts av i skogen så här års, blåsippor, tussilago och ett fruset underlag. Inte ens skoskav mot slutet lyckades få bort känslan av eufori som jag upplever när jag får träna. Jag har inga krav på mig att prestera, jag gör det bara för min egen skull, jag behöver inte tänka på samhällets alla "krav" på mig som kvinna, det är bara jag som gör det jag tycker bäst om och på mina villkor.

Vill bara ha mera, mera, mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar