Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

lördag 14 april 2012

Idrottsläraren i mig jublar!

Man kan väl hoppas att detta (se länken) kan leda till något positivt för ämnet jag undervisar i på skolan jag arbetar på och att kanske statusen höjs något. Tyvärr har idrottsämnet i många svenska skolor idag allt för låg status jämfört med andra ämnen.

Man verkar inte förstå, eller vilja förstå hur viktigt det är med fysisk aktivitet och vilken inverkan daglig fysisk aktivitet har på oss individer och det retar mig!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5059135

Jag håller tummarna och önskar, för barnens skull att något drastiskt sker, snarast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar