Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

torsdag 12 april 2012

Träningsläger, 3:e passet; från berg till vik.

Träningsform: Löpning, långdistanspass.
Intensitet: Låg.
Tid: 93 min.
Längd: ca 15,3 km.

Såg min chans att få till ett lite längre pass när det blev bestämt att vi skulle åka och bada. Toppen tänkte jag, då springer jag dit, vilket misstag!

Hade hört talas om en ny väg som hade gjorts för inte så länge sedan som tydligen skulle ta en hela vägen till mitt mål, denna väg blev jag helt klart sugen att testa, ännu ett stort misstag!

Började så sakta lunka iväg och kände ganska tidigt att det skulle bli ett tungt pass då benen kändes som bly. Lunkade dock på och till en början sprang jag mysiga stigar i skogen, något jag uppskattar mycket. Visste dock att jag skulle bli en hel del asfaltslöpning under en del av passet, något jag inte uppskattar, men som var nödvändigt för att ta mig dit jag ville. Bet ihop och klarade av även denna bit för att sedan, som jag hade hoppats på, få färdas på nya spännande vägar och stigar.

Detta blev som man kanske redan listat ut en stor flopp. Den nya vägen hittar jag visserligen, men den var kort och inte särskilt mysig. Vet inte om jag sprang fel, men helt plötsligt upphörde den nya vägen och det fanns inga skyltar eller markeringar. Jag var vid detta laget allt för trött för att våga chansa så jag fick snällt bege mig upp på asfalten igen där jag hittar. Kanske detta även ett stort misstag då jag resten av löpturen fick lov att springa på asfalt och i diket längs med RV 70 bland avgaser och skräp.

Inte nog med att jag blev otroligt trött med ömmande fötter som inget hellre önskade sig än att få hoppa ned i en isvak för att bli sig lik igen, passet var även ett av de tråkigaste jag genomfört! Den enda lyckan under passet var riktigt bra musik i öronen, det var kanske det som gjorde att jag kom fram till målet.

Nu kan det bara bli roligare, och förhoppningsvis gav även detta pass nått...

Träningssugen?
Naturligt Vis, med Ut och In!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar