Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

söndag 15 april 2012

Träna med Ut och In under vecka 16

Upplägget är utformat för dig som ej tränat regelbundet tidigare, 
eller som haft ett träningsuppehåll på grund av till exempel en graviditet, 
men nu vill komma igång med träningen.

Träningspass 1, förslagsvis måndag eller tisdag:
Form: Powerwalk med barnvagn (eller utan).
Inled veckan med ett längre träningspass och försök hålla ett högt jämnt tempo under hela promenaden, inget "dagdrömmar/lukta på blommorna" tempo, du ska bli svettig. Jag rekommenderar att man går ca 60 minuter. Går man med barnvagn förbränner man mer, vilket gör att jag rekommenderar starkt att man tar med sig barnvagnen (barnen) på passet om man har barn. Min uppfattning är att det blir roligare om man tränar tillsammans med någon så har du någon att träna med, gör det!

Träningspass 2, onsdag:
Form: MaPa toning (kondition och styrka) som arrangeras av företaget Ut och In. Vid regn Powerwalk, barnvagn.
Samling vid Torrekullagårdens entré strax innan 10.00. Passet är ca 75 min inklusive stretching. Medtag barnvagn (barn), vattenflaska, liggunderlag/sittunderlag, kläder för att kunna träna utomhus samt gärna någon form av säkerhetslina mellan dig och barnvagnen.

Träningspass 3, lördag.
Form: MaPa power (styrkepass till musik med inslag av koordination och kondition) som arrangeras av företaget Ut och In. 
Premiär för ytterligare ett pass som mitt företag erbjuder gratis fram till sommaren. Detta är ett styrkepass till musik utomhus, dock under tak. Samling sker vid Torrekullagårdens entré strax innan 10.00. Passet är ca 60 minuter långt inklusive stretching. Medtag vattenflaska och liggunderlag samt kläder för att kunna träna utomhus.

Veckans träning är nu över, bra jobbat!

Är du dock sugen på att köra ett 4:e pass rekommenderar jag att man kör ett "alternativt" pass som simning, cykling, eller liknande. Det är bra att variera träningen för att undvika skador. Du kan även genomföra ytterligare ett Powerwalkpass på ca 30-45 minuter. Jag rekommenderar då starkt att du kör detta pass på torsdagen eller fredagen.

Lycka till!

Träningssugen?
Naturligt Vis, med Ut och In!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar