Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

måndag 16 april 2012

Träningsläger, 6:e passet; hej mitt vinterland.

Träningsform: Löpning, kort distanspass.
Intensitet: Låg/medel.
Tid: 31 min.
Längd: ca 4,7 km.

Trots att jag under så många år tränat i naturen slutar jag aldrig att förundras över vilka kontraster man möts av när man har naturen som träningslokal. Igår barmarksträning i skogen där jag möttes av söta små, intensivt blåa blåsippor som tittade fram bland allt det gråa i skogen och idag hälsade kung Bore mig välkommen in i skogen. Det snöade stora vita flingor som det skulle vara några dagar före jul, inte mitten av april. Vackert på sitt sätt, men i mitten av april vill man börja känna värme, inte vinter. Att få lite snöpulsträning är ju visserligen inte helt fel då det gör passet lite jobbigare så jag får väl snällt tacka kung Bore, men jag hoppas att han drar vidare snart, mycket snart!

Kändes ändå skönt att röra på sig en stund, förhoppningsvis upplevs resan mot västkusten i morgon, som för övrigt kommer att ta en hel dag lite enklare nu när jag fått träna idag. Riktigt trist kommer det bli att sitta i en bil hela dagen, men det är bara att bita ihop och hoppas att jag, och alla andra på vägen kör lugnt och förståndigt så att vi alla kommer fram dit vi planerat att komma till. 




Träningssugen?
Naturligt Vis, med Ut och In!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar