Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

onsdag 18 april 2012

Dagens träning; MaPa toning. "Efter regn kommer solsken".

Träningsform: MaPa toning.
Intensitet: Låg/medel.
Tid: ca 60 min.
Längd: ca 2,9 km.

Efter många, många timmar i bil anlände vi (jag och barnen) igår kväll åter till vårt lilla röda hus med vita knutar i Kållered. Om resan var jobbig så var detta ingenting mot vad jag möttes av när jag kom hem. Jag var visserligen lite förberedd på att det skulle vara kaos i vårt hem, men det blev ändå en chock.

I augusti i fjol drabbades vårt hus av 2 översvämningar med 1-2 veckors mellanrum. Att återställa allt som blev förstört under dessa få timmar har tagit en evighet för alla inblandade hantverkare och just nu håller de på att återställa vår/vårt enda toalett/badrum.

Överallt var det skitigt, får känslan av att de glömt att plasta in sig när de rivit allt i badrummet. Det var fint damm i hela huset. Det fanns ingenstans att rengöra sig förutom i diskhon och toaletten var inte fastskruvad och man var tvungen att spola med en hink vatten. Överallt stod det saker som använts till återställningen av badrummet/toaletten och här skulle vi försöka bo. Ensam med barnen är jag även denna vecka. Jag kände bara för att gråta, det kändes som "regn" inombords...

Idag fick jag dock träna med positiva, träningssugna människor som kämpade järnet tillsammans med mig. Solen valde till och med att titta fram under passet, jag har faktiskt riktigt tur med vädret! Att få röra sig, det är otroligt viktigt för mig, då mår jag bra, då är det "solsken" inombords. Tack vare snälla vänner fick jag även möjlighet att duscha hos dem efter passet så nu känns det ganska okej ändå, trots omständigheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar