Erbjuder:

Träning utomhus året om, i alla väder som stärker dig och ditt välbefinnande.


Träningssugen?

Naturligt Vis, med Ut och In!

måndag 9 april 2012

Träningsläger, 2:a passet; bland snöflingor och galna tuppar.

Träningsform: Löpning, intervallpass.
Intensitet: Hög (och låg).
Tid: 48 min.
Längd: ca 5,7 km.

Redan när jag vaknade denna morgon hade jag bestämt mig för att jag skulle träna, så det fanns ingen återvändo, även när jag såg att snöflingor började dala ned från himlen lagom till jag började byta om till träningskläder. Bestämde mig för att ha med mig musik i öronen för att piffa till de yttre ramarna för detta pass något. Detta visade sig vara ett klokt val för när jag väl steg ut genom dörren snöade det ganska mycket och blåste och var kallt.



Inledde passet med cirka 10 minuter uppvärmning i joggingtempo i skogen, och trots att det kändes lite motigt innan gjorde musiken i mina öron och ett par förvånansvärt lätta ben mig motiverad till detta pass. När man väl har fått upp värmen är det faktiskt ganska mysigt att springa när det snöar.

Efter uppvärmningen körde jag några korta intervaller på plant underlag blandat med styrka i varje vila.

Gick sedan vidare till att köra 5 stycken mycket jobbiga backintervaller i en lång backe för att sedan avsluta intervalldelen med 5 stycken lika jobbiga backintervaller i en, inte fullt så lång backe.

Extra krydda under backintervallerna var en smått galen tupp som flera gånger försökte anfalla mig när jag kom springandes upp för backarna. Man vet som sagt aldrig vad som kan hända när man tränar utomhus. Kan tänka mig att det stärkte mig även detta på nått plan...



Avslutade passet med ca 10 minuters nedjoggning. Hade riktigt bra musik i öronen och var helt i min egen lilla värld där jag sprang så jag upptäckte inte att en bil kom bakom mig förens den var jämsides med mig. Blev så rädd så jag hoppade högt.

Ett pass fylld av "det blev inte riktigt som jag tänkt mig", men riktigt bra ändå!

Träningssugen?
Naturligt Vis, med Ut och In!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar